Календар активности

<<  Мај 2022  >>
 по  ут  ср  че  пе  су  не 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
OSense O-Sense

Радионица "Ајнфорт капије"

Научни клуб Центар за стручно усавршавање организује радионицу „Ajнфорт капије“ дана 29.03.2022. године са почетком у 17 сати. Радионица ће се одржати у Центру за стручно усавршавање, али и на градском тргу у Кикинди.
Реализаторка пројекта је Сања Бикић, професор разредне наставе.

Ученици ће путем сликовите презентације, бројних материјала и обиласка
неколико локација усвајати знања о ајнфорт капијама, њиховој намени, деловима и
изгледу, материјалу и техникама њихове израде, симетрично распоређеним
облицима, њиховој величини, украсима у виду витража и кованог гвожђа, бравама на
ајнфортима, вештинама бројних мајстора у изради једног ајнфорта (столар, ковач,
бравар, стаклорезац), детаљима на ајнфорту (звекири, венчићи, прорези за пошту),
војвођанским и „швапским” кућама у 19. веку.
Игре:
1. „Површина ајнфорт капије”
Ученици траком ограничавају простор на поду површине 3 пута 4,5 метара, колико износе
димензије просечне ајнфорт капије, како би имали свест о њеној величини. Ученици се ређају
као ‘’сардине’’ у тај простор (лежу на под) и правимо селфи фотографију одозго.
2. „Столар, бравар, ковач, стаклорезац”
Деца треба да изврше одговарајући покрет: 1) Столар – деца треба да клекну и обе руке
истовремено да померају по поду горе-доле као да тешу дрво; 2) Бравар – деца изводе покрет
закључавања и откључавања врата; 3) Ковач – деца изводе покрет ковача док кује ужарени
комад гвожђа; 4) Стаклорезац – деца изводе покрет прецизног резања стакла. Након
увежбавања покрета игру играмо на испадање – дете које изведе погрешан покрет или је
најспорије у реаговању на реч, испада из игре. Игру понављамо више пута, тако да имамо
више побеника.
3. „Врата – кикиндски архитектонски драгуљ”
Ученици посматрају фотографије ајнфорт капија, које се налазе на зградама у Kикинди, затим
одређују на којим зградама се налазе и где су зграде смештене. Ученици добијају одштампане
фотогрфије кикиндских ајнфорт капија, које треба да повежу са одговарајућом скицом, односно
техничким цртежом одређене ајнфорт капије (фотографије из књиге: Илијашев, Б. (2004).
Врата – кикиндски архитектонски драгуљ. Кикинда: Историјски архив Кикинде).
Обилазак зграда са ајнфортима
Ученици се доводе на кикиндски трг и ту обилазе зграде, на којима се налазе ајнфорт
капије. На лицу места обнављају знања о ајнфортима кроз разговор, посматрање и
додир (тактилно).
Прва локација: Зграда Курије (Народни музеј)
Друга локација: Зграда Општине Кикинда (спољашња и унутрашња врата)
Трећа локација: Будишинова палата
Ликовни задатак
Ликовна техника: Комбинована (цртање сувим цртачким материјалима, асамблаж)
Ученици „праве” ајнфорт капију трокрилну или двокрилну (са различитим забатима)
од хамер папира, лепенке, картона, валовите лепенке, тетрапака, са витражима од
пластичних фолија или кеса и са украсима од жице и канапа на прозорима (уместо
кованог гвожђа). Ајнфорт капију боје сувим и воштаним пастелом, а симетричне
детаље од картона, лепенке и тетрапака изрезују маказама и лепе на цртеж ајнфорт
капије, добијајући на тај начин тродимензионалност. Акценат је на симетрији облика,
равнотежи ликовних елемената и складу боја.
Пример дечијег ликовног рада на тему ајнфорт капије:
https://www.facebook.com/pera.zdera.5/videos/2458205560913479

радионица је намењена ученици четвртог разреда основне школе

 

Научни клуб Центар за стручно усавршавање дана 29.03.2022. године организовао је  радионицу „Ajнфорт капије“  

Учесници су  путем сликовите презентације, бројних материјала и обиласка

неколико локација усвајати знања о ајнфорт капијама, њиховој намени, деловима и изгледу, материјалу и техникама њихове израде, симетрично распоређеним облицима, њиховој величини, украсима у виду витража и кованог гвожђа, бравама на ајнфортима, вештинама бројних мајстора у изради једног ајнфорта (столар, ковач, бравар, стаклорезац), детаљима на ајнфорту (звекири, венчићи, прорези за пошту),

војвођанским и „швапским” кућама у 19. веку.

Игра коју су деца одиграла на радионици:

 „Столар, бравар, ковач, стаклорезац”

Деца су требала да изврше одговарајући покрет: 1) Столар – деца треба да клекну и обе руке истовремено да померају по поду горе-доле као да тешу дрво; 2) Бравар – деца су изводила покрет закључавања и откључавања врата; 3) Ковач – деца су изводила покрет ковача док кује ужарени

комад гвожђа; 4) Стаклорезац – деца су изводила покрет прецизног резања стакла.

Након увежбавања покрета играли су играмо на испадање – дете које је извело погрешан покрет или је

најспорије у реаговању на реч, испада из игре. Игра је понављена више пута, тако да имамо смо имали и победника.

Обилазак зграда са ајнфортима

Ученици су прошетали до  кикиндског трга и ту обишли зграде, на којима се налазе ајнфорт капије. На лицу места обнављали су знања о ајнфортима кроз разговор, посматрање и

додир (тактилно).

Прва локација: Зграда Курије (Народни музеј)

Друга локација: Зграда Општине Кикинда (спољашња и унутрашња врата)

Трећа локација: Будишинова палата

Ликовни задатак

Ликовна техника: Комбинована (цртање сувим цртачким материјалима, асамблаж)

Учесници су „направили” своју ајнфорт капију трокрилну или двокрилну (са различитим забатима)од хамер папира, лепенке, картона, валовите лепенке, тетрапака, са витражима. Ајнфорт капију обојили су сувим и воштаним пастелом, а симетричне детаље од картона, лепенке и тетрапака изрезали су маказама и залепили на цртеж ајнфорт капије.

Пример дечијег ликовног рада на тему ајнфорт капије:

На радионици су учествовала деца трећег и четвртог разреда основне школе, укупно њих 8.

Аутор и реализатор: Сања Бикић

 

 slika a1

slika a2

slika a3

 

slika a4 

 

Погодака: 203